Webshoplogistiek 2016-10-25T20:21:25+00:00

Webshoplogistiek

Speedliner Logistics biedt complete webshoplogistiek voor webshops. Wij verzorgen het gehele proces van opslag, productcontrole, orderpicking, verzenden van de goederen tegen zeer scherpe tarieven en het informeren van de klant met betrekking tot retouren afhandeling. Uw voordeel is dat dat u zich volledig kunt richten op uw core business. Wij zorgen voor een professionele logistieke afhandeling en kunnen u op elk moment de gevraagde logistieke informatie aanleveren.

Wij dragen er zorg voor dat uw webshop aan onze zijde naadloos gekoppeld is met het WMS van Speedliner. Vanzelfsprekend is dit wel afhankelijk van de technische capaciteiten van uw webshop platform. Indien het mogelijk is om een automatische export te realiseren naar onze servers dan doet Speedliner Logistics voor u de rest! Wij zien deze inrichting als een investering in een succesvolle zakenrelatie en zullen dit dan ook kosteloos realiseren.

Voordelen

Afhankelijk van de wensen van de klant kunnen we met een vaste frequentie een zogenaamde wall-to-wall telling uitvoeren, waarbij alle artikelen van een opdrachtgever geteld worden en eventuele voorraadverschillen gecorrigeerd worden. Daarnaast maakt Speedliner Logistics gebruik van de cycle-count functie. Deze functie genereert automatisch een opdracht tot hertelling zodra de voorraad van een product onder een bepaald aantal komt of op basis van een punten calculatie. Deze actie wordt geïntegreerd tijdens het picken van het artikel in kwestie zodat er geen extra tijdrovende actie gepland hoeft te worden.
Er zijn meerdere mechanismes in het systeem ingebouwd om fouten in het order pick proces te voorkomen. Denk hierbij aan: picken per order, picken met scanners, automatische signalering naar warehouse managers bij foutieve ingave en een final check d.m.v. de pakbon.
Alle acties verlopen, met uitzondering van het picken, vrijwel automatisch. Bovendien wordt de route van pickorders geoptimaliseerd door scanners die een logische verzamelmethode bepalen.
Administratieve handelingen worden bewust tot een minimum beperkt. Immers, tijd is geld. Orders worden automatisch ingelezen en picken van orders verloopt altijd door middel van barcode scanning. Pakbonnen en verzendinformatie wordt automatisch gegenereerd door onze systemen, waardoor de efficiëntie toe neemt. Natuurlijk worden de processen nauwlettend in de gaten gehouden door onze warehouse managers, mocht er onverhoopt iets mis gaan.
Het WMS van Speedliner Logistics heeft vrijwel onbeperkte mogelijkheden bij het genereren van status updates naar de webshop of de klant. Vanaf het moment dat een zending het warehouse verlaat kan er aansluitend een Track & Trace link worden verzonden naar de klant. Met deze link kan een klant een pakket volgen totdat deze wordt aangeboden aan de deur. Zo heeft zowel u als uw klant inzicht in het verloop van een order van A tot Z.
Door de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van status updates in combinatie met een grote verscheidenheid aan te genereren rapportages bent u als opdrachtgever altijd op de hoogte van de logistieke operatie.
Onze verzekeringsexpert staat tot uw beschikking bij het bemiddelen in uw keuze naar de meest geschikte verzekeringsdekking voor bijvoorbeeld brand- en waterschade.

'Logistiek achter een webshop wordt vaak onderschat, Speedliner kan u hierin volledig ontzorgen'

Uw webshop is een groot succes, goed nieuws! Maar wat als u niet langer de ruimte en de mensen heeft om de orders te verwerken? Wij bieden uitkomst.